уторак, 24. фебруар 2015.

Образовни стандарди из области МЕРЕЊЕ (6. разред)

Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања - физика

ШЕСТИ РАЗРЕД

Наставна тема: Мерење

Основни ниво
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица уме да чита мерну скалу и зна да одреди вредност најмањег подеока
ФИ.1.4.2. Ученик/ученица уме да препозна мерила и инструменте за мерење дужине, масе, запремине, температуре и времена
ФИ.1.4.3. Ученик/ученица зна да користи основне јединице за дужину, масу, запремину, температуру и време
ФИ.1.4.4. Ученик/ученица уме да препозна јединице за брзину
ФИ.1.4.5. Ученик/ученица зна основна правила мерења, нпр. нула ваге, хоризонтални положај, затегнута мерна трака
ФИ.1.4.6. Ученик/ученица зна да мери дужину, масу, запремину, температуру и време
Средњи ниво
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица уме да користи важније изведене јединице SI и зна њихове ознаке
ФИ.2.4.2. Ученик/ученица уме да препозна дозвољене јединице мере изван SI, нпр. литар или тону
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица уме да користи префиксе и претвара бројне вредности физичких величина из једне јединице у другу, нпр. километре у метре
ФИ.2.4.4. Ученик/ученица зна када мерења понављамо више пута
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по упутству
Напредни ниво
ФИ.3.4.1. Ученик/ученица уме да претвара јединице изведених физичких величина у одговарајуће јединице SI система
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења


Образовни стандарди из области РАВНОТЕЖА (7. разред)

Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања – физика


СЕДМИ РАЗРЕД

Наставна тема: Равнотежа 

Основни ниво
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.1. Ученик/ученица уме да препозна врсту кретања према облику путање
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.4.2. уме да препозна мерила и инструменте за мерење дужине, масе, запремине, температуре и времена
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
Средњи ниво
ФИ.2.1.1. Ученик/ученица уме да препозна еластичну силу, силу потиска и особине инерције
ФИ.2.1.2. Ученик/ученица зна основне особине гравитационе и еластичне силе и силе потиска
ФИ.2.1.3. Ученик/ученица уме да препознаје када је полуга у стању равнотеже
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.1.5. Ученик/ученица разуме и примењује концепт густине
ФИ.2.1.6. Ученик/ученица зна да хидростатички притисак зависи од висине стуба флуида
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица уме да користи префиксе и претвара бројне вредности физичких величина из једне јединице у другу, нпр. километре у метре
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица разуме и примењује основне математичке формулације односа изаконитости у физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по упутству
Напредни ниво
ФИ.3.1.1. Ученик/ученица разуме и примењује услове равнотеже полуге
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно креће
ФИ.3.1.4. Ученик/ученица разуме и примењује концепт притиска у флуидима
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом

Образовни стандарди из области ЕЛЕКТРИЧНА СТРУЈА (8. разред)

Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања - физика

ОСМИ РАЗРЕД

Наставна тема: Електричне струје

Основни ниво
ФИ.1.3.1. Ученик/ученица уме да препозна да струја тече само кроз проводне материјале
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2.
Ученик/ученица уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
Средњи ниво
ФИ.2.3.1. Ученик/ученица зна да разликује електричне проводнике и изолаторе
ФИ.2.3.2. Ученик/ученица зна називе основних елемената електричног кола
ФИ.2.3.3. Ученик/ученица уме да препозна да ли су извори напона везани редно или паралелно
ФИ.2.3.4. Ученик/ученица уме да израчуна отпор, јачину струје или напон ако су му познате друге две величине
ФИ.2.3.5. Ученик/ученица уме да препозна топлотне ефекте електричне струје
ФИ.2.3.6. Ученик/ученица разуме појмове енергије и снаге електричне струје
ФИ.2.5.2. Ученик/ученица уме да препозна појаве код којих се електрична енергија троши на механички рад
ФИ.2.5.3. Ученик/ученица уме да препозна појмове рада и снаге
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по упутству
Напредни ниво
ФИ.3.3.1. Ученик/ученица зна како се везују отпорници и инструменти у електричном колу
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом

понедељак, 9. фебруар 2015.

Комплет за једносмерну струју - 8 разреди

ЗБИРКА ИЗ ФИЗИКЕ ЗА ЗАВРШНИ ИСПИТ 2013_14

Поштовани осмаци,

ево у дигиталном облику Збирке само са задацима из физике!

Можете је преузети овде!

Исто овакву збирку поделићи данас у "папирном" облику, али на мањем броју листова.

Исту можете видети и преузети  овде!

Ваш наставник

недеља, 8. фебруар 2015.

ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ФИЗИКЕ 2014/2015.


Задаци за 7. разред се могу преузети одве!

Решења задатака за 7. разред погледајте овде и овде!

Решења задатака за 6. разред погледајте овде и овде!

У понедељак, 9.2.2015. од 12:30 анализа задатака са такмичења.

Свим такмичарима честитам на успеху оствареном на општинском такмичењу!

Ваш наставник