Странице
- Почетна
- portfolio nastavnika
- matematika gaj
- Stoni Tenis Gaj
- informatika i matematika
- turizam 2015
- tehnika plocica
- Nastava informatike u OŠ
- ЗУОВ
- Министарство просвете
- Сајт ОШ Миша Стојковић
- ОНЛАЈН НАСТАВА 7.раз. (25.05.-29.05.)
- Подршка ученику кроз индивидуализацију и пројектни рад у настави математике
- ЗИ 2020
- ОНЛАЈН НАСТАВА 8.раз. (25.05.-29.05.)
субота, 28. фебруар 2015.
уторак, 24. фебруар 2015.
Образовни стандарди из области МЕРЕЊЕ (6. разред)
Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања - физика
ШЕСТИ РАЗРЕД
Наставна тема: Мерење
Основни ниво
|
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица уме да чита мерну скалу и зна да
одреди вредност најмањег подеока
ФИ.1.4.2. Ученик/ученица уме да препозна мерила и
инструменте за мерење дужине, масе, запремине, температуре и времена
ФИ.1.4.3. Ученик/ученица зна да користи основне јединице за
дужину, масу, запремину, температуру и време
ФИ.1.4.4. Ученик/ученица уме да препозна јединице за брзину
ФИ.1.4.5. Ученик/ученица зна основна правила мерења, нпр.
нула ваге, хоризонтални положај, затегнута мерна трака
ФИ.1.4.6. Ученик/ученица зна да мери дужину, масу,
запремину, температуру и време
|
Средњи ниво
|
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица уме да користи важније изведене
јединице SI и зна њихове ознаке
ФИ.2.4.2. Ученик/ученица уме да препозна дозвољене јединице
мере изван SI, нпр. литар или тону
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица уме да користи префиксе и претвара
бројне вредности физичких величина из једне јединице у другу, нпр. километре
у метре
ФИ.2.4.4. Ученик/ученица зна када мерења понављамо више
пута
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да
прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања
и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по
упутству
|
Напредни ниво
|
ФИ.3.4.1. Ученик/ученица уме да претвара јединице изведених
физичких величина у одговарајуће јединице SI система
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења
|
Образовни стандарди из области РАВНОТЕЖА (7. разред)
Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања – физика
СЕДМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Равнотежа
Основни ниво
|
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица
уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која
мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.1. Ученик/ученица
уме да препозна врсту кретања према облику путање
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица
уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.4.2. уме да
препозна мерила и инструменте за мерење дужине, масе, запремине, температуре
и времена
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица
поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица
уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
|
Средњи ниво
|
ФИ.2.1.1. Ученик/ученица
уме да препозна еластичну силу, силу потиска и особине инерције
ФИ.2.1.2. Ученик/ученица
зна основне особине гравитационе и еластичне силе и силе потиска
ФИ.2.1.3. Ученик/ученица
уме да препознаје када је полуга у стању равнотеже
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица
разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.1.5. Ученик/ученица
разуме и примењује концепт густине
ФИ.2.1.6. Ученик/ученица
зна да хидростатички притисак зависи од висине стуба флуида
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица
уме да користи префиксе и претвара бројне вредности физичких величина из
једне јединице у другу, нпр. километре у метре
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица
разуме и примењује основне математичке формулације односа изаконитости у
физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица
уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица
уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких
величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица
уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица
уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица
уме да реализује експеримент по упутству
|
Напредни ниво
|
ФИ.3.1.1. Ученик/ученица
разуме и примењује услове равнотеже полуге
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица
зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно
креће
ФИ.3.1.4. Ученик/ученица
разуме и примењује концепт притиска у флуидима
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица
зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица
уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица
уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или
експериментом
|
Образовни стандарди из области ЕЛЕКТРИЧНА СТРУЈА (8. разред)
Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања - физика
ОСМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Електричне струје
Основни ниво
|
ФИ.1.3.1. Ученик/ученица уме да препозна
да струја тече само кроз проводне материјале
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности потребне за рад у
лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији |
Средњи ниво
|
ФИ.2.3.1. Ученик/ученица зна да разликује
електричне проводнике и изолаторе
ФИ.2.3.2. Ученик/ученица зна називе
основних елемената електричног кола
ФИ.2.3.3. Ученик/ученица уме да препозна
да ли су извори напона везани редно или паралелно
ФИ.2.3.4. Ученик/ученица уме да израчуна
отпор, јачину струје или напон ако су му познате друге две величине
ФИ.2.3.5. Ученик/ученица уме да препозна
топлотне ефекте електричне струје
ФИ.2.3.6. Ученик/ученица разуме појмове
енергије и снаге електричне струје
ФИ.2.5.2. Ученик/ученица уме да препозна
појаве код којих се електрична енергија троши на механички рад
ФИ.2.5.3. Ученик/ученица уме да препозна
појмове рада и снаге
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и
интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и
графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши
једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује
експеримент по упутству
|
Напредни ниво
|
ФИ.3.3.1. Ученик/ученица зна како се
везују отпорници и инструменти у електричном колу
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан закључак на основу резултата
мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна
питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом
|
понедељак, 9. фебруар 2015.
недеља, 8. фебруар 2015.
Пријавите се на:
Постови (Atom)