уторак, 8. новембар 2016.

Ученици ОШ "Миша Стојковић" Гај на Математичкој журци поводом европског дана науке

Научни клуб РЦ Смедерево обележио је Европски дан науке сјајном "математичком журком". Ученици и наставници неколико смедеревских школа, али и гости из основне школе у Гају имали су прилику да искажу своју креативност у прављењу разних облика од делова танграма, да праве Платонова тела на основу мреже и помоћу разнобојних цевчица, да мере висину пирамиде помоћу Талесове теореме и да на крају направе "математичку торту". Наравно, журка не би била потпуна да није било одговарајуће музике, сокића и слаткиша, а у улози "DJ" вечерас је била Мирјана Кокерић, наставник математике у ОШ "Бранко Радичевић" и лице математике у избору Центра за промоцију науке.





четвртак, 3. новембар 2016.

Oслобађање од треме на часовима

Трећа радионица пројектa „Математички коучинг“ подржанog од стране Центра за промоцију науке на Јавном позиву за финансијску подршку пројектима промоције и популаризације науке у 2016. години, а уз помоћ Научног клуба Смедерево и Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево одржана је данас у Научном клубу Смедерево. Радионица је носила назив „Oслобађање од треме на часовима", а учешће су осим ученика из смедеревских основних школа узели и гости из ОШ „Миша Стојковић“ из Гаја.
Ученици ОШ "Миша Стојковић" Гај на радионици, водитељ М. Кокерић




На данашњој радионици ученици су имали прилику да се упознају са основним коучинг техникама за ослобађање од треме, стида и страха на часовима.

Учили су шта су то „контра-вештине“, да ли су стид и трема вештине, из којих елемената се састоје ове вештине, како се осећа особа која се стиди, шта осећа и како мисли. Затим су разрађивали тактике за разбијање треме и стида.

Након теоријског објашењења о томе зашто деца и одрасле особе осећају трему и стид, приступили су анализи својих уверења. Разликовали су рационална од ирационалних уверења и захтеве од жеља. Испитивањем о логичности, реалности и корисности појединих својих уверења, претварали су ирационална у рационална и захтеве у жеље.

Након дефинисања жеља везаних за своје самопоуздање на часовима прешли су на анализу упуштања у непријатне ситуације и вежбање за ослобађање од треме.

Након радионичарског рада везаног за обраду ове теме, ученици су на практичним математичким примерима уз презентацију видели могуће занимљиве начине за учење и вежбање математике, а затим су на игрицама из „Математичког кофера“, Центра за промоцију науке, испробали своје вештине, ослобођени скучености и треме.

На данашњој радиониц је успешно постигнут циљ пројекта: да заједно докажемо да „Математика није баук, него наук!“ осносно да је Математика - занимљива наука, применљива у многим другим областима, као и у свакодневном животу.

Након завршетка ученици су имали прилику да погледају и занимљиву изложбу: „Бројеви“ Центра за промоцију науке и фотографишу се за успомену. Верујемо да ће се учесници данашње радионице вратити на дружења на наредним радионицама „Математичког коучинга“.