VI РАЗРЕД
Бициклиста се на првој половини пута кретао брзином од 10
m/s. Другу половину пута прешао је за два пута краће време. Израчунати средњу
вредност брзине бициклисте на целом путу.
VII РАЗРЕД
Аутомобилиста је
учествовао у рели-трци чија је стаза дужине 48 km. Прву половину стазе је прешао
средњом брзином од 25 m/s, а затим је четвртину стазе прешао за 5 min. Због
пуцања гуме се зауставио, заменио гуму и одмах наставио трку. Замена гуме је
трајала 6 min. Остатак стазе је прелазио равномерном брзином од 72 km/h .
Израчунати средњу брзину аутомобила на целом путу.
алтернативни задатак (1. задатак могу да решавају и ученици 6. разреда)
Возач на релију пролази поред прве контролне станице тачно у
8 часова и 58 минута брзином од 36 km/h. Видевши да касни, возач равномерно
повећава брзину аутомобила тако да поред друге контролне станице пролази тачно
у 9 часова брзином од 108 km/h . Колико је убрзање аутомобила?
VIII РАЗРЕД
Тело од дрвета у облику ваљка висине 15 cm и густине 800
kg/m3 плива у вертикалном положају у води густине 1000 kg/m3
. Када се притисне мало дубље у воду, а затим пусти, ваљак ће осциловати у
правцу своје осе око равнотежног положаја. Одредити фреквенцију осциловања овог
тела. Сматрати да је вода идеална течност. Занемарити силе отпора кретању тела,
као и силе површинског напона у води.
Решења
додатак
6. разред
Да ли смо могли задатак да решимо применом формуле "пола - пута" за израчунавање средње брзине?
Решење:
Решења
додатак
6. разред
Да ли смо могли задатак да решимо применом формуле "пола - пута" за израчунавање средње брзине?
Решење:
Нема коментара:
Постави коментар