четвртак, 10. октобар 2019.

Galerija pedagoških aktivnosti

Edukin čas za ugled


Ovogodišnji autori rada koji je ušao u Edukin Zbornik "Čas za ugled 5": Mirjana Kokerić, Siniša Ćulafić

Najava projekata u Centru za promociju nauke





РЕЗУЛТАТИ ЕДУКИНОГ КОНКУРСА ЧАС ЗА УГЛЕД 5  (2019).

Драге колегинице и колеге,
Са великим задовољством обавештавамо вас да је Едукин конкурс ЧАС ЗА УГЛЕД 5 успешно приведен крају.
Свима вама од свег срца захваљујемо на учешћу, добитницима награда честитамо – и све вас позивамо да и убудуће учествујете на нашим конкурсима и да са нама сарађујете.
У Београду,                                                                    Срдачно и с поштовањем,
09. октобра 2019.                                                                 Уреднички тим Едуке

МАТЕМАТИКА
Душица Марковић, Боја твог шешира
Маријана Мирковићи Тања Парезановић, Мостови нас спајају
Мирјана Кокерић и Синиша Ћулафић, Познате жене математичарке
Оливера Каличанин и Драгана Лазић, Фибоначијев низ – Математика око нас
Са сајта РЦ Смедерево




понедељак, 30. септембар 2019.

Ноћ истраживача 2019.


Синиша Ћулафић на манифестацији „Ноћ истраживача“

Синиша Ћулафић, наставник наше школе и колегиница Мирјана Кокерић из ОШ „Бранко Радичевић“ Смедерево, реализовали су радиониоцу "Историја бројева и поглед у будућност" 27.9.2019. у Центру за културу града Смедерева у оквиру програма „Ноћ истраживача“.
Ученици су имали прилику да се кроз презентације и активности упознају са историјом бројева. Након тога цртали су свој број на различите начине, кроз епохе, уз асистенцију ученика вршњачких едукатора и помоћног материјала. Калиграфском техником су украшавали своје бројеве на папирима у боји. Затим су се упознали са древним техникама рачунања и испробали рачунске операције на својим примерима. Задовољни су били јер су неке технике рачунања брже него оне класичне, на које су навикли на часовима математике. Највише им свидела математика Веда и множење бројева јапанском методом.

Након бројева и рачуна, упознали су се са елементима алгоритама и испробавали су да на основу датих примера напишу своје алгоритме за једноставне рачунске операције. Овладавање алгоритмима омогућило им је да се укључе у радионицу са микробитом и испробају уз помоћ микробита, лаптопа и симулатора како микробит рачуна.

Уз презентацију су могли да науче како се то од нула и јединица, бинарног записа стиже до савремених рачунара и свега онога што су на делу видели уз миркобит. Наставник Синиша Ћулафић помогао је ученицима да разумеју како се кроз кораке од чисте математике стиже до примене у раду са микробитом.

Деци је пријало повезивање старог и новог, историје и модерног доба. Истраживали су о бројевима и цртали бројеве, учили древне технике рачунања и пробали рад са микробитом, све на једном месту: спојена ликовна уметност, историја, математика и рачунарство. Отишли су својим кућама задовољни и срећни уз питања: “Када ће се поново организовати ноћ истраживача?!”












понедељак, 23. септембар 2019.

уторак, 17. септембар 2019.

Домаћи задатак за ученике 7. разреда


podaci za ubrzanje Fice:


Mercedes


Acceleration from 0–100 km/h (62 mph) was in less than eight seconds, and the top speed was 230 km/h (143 mph).