понедељак, 28. септембар 2015.

Домаћи задаци и материјал за вежбање за 6. разред из КРЕТАЊА

Шестаци,

на доњим линковима можете преузети обиље материјала за вежбање. Нешто од тога ће бити рађено на часовима, а нешто ћете имати за домаћи задатак.

Вежбу КРЕТАЊЕ основни појмови преузмите овде!

Теоријски тест КРЕТАЊЕ преузмите овде!

Рачунски тест КРЕТАЊЕ преузмите овде!


Конверзија јединица m/s --> km/h и обрнуто - овде!


петак, 25. септембар 2015.

Додатни материјал за Младе физичаре

Млади физичари,

Са доњих линкова можете преузети уџбенике и збирке задатака у електронском облику.

Физика 6 уџбеник преузмите овде!

Физика 6 збирка задатака преузмите овде!

Физика 7 уџбеник преузмите овде!

Физика 7 збирка задатака преузмите овде!

Физика 8 уџбеник преузмите овде!

Физика 8 збирка задатака преузмите овде!


Стандарди - осцилације и таласи (8.разред)

Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања – физика

СЕДМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Сила и кретање


Основни ниво
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.2.3. Ученик/ученица уме да израчуна средњу рзину, пређени пут или протекло време ако
су му познате друге две величине
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица уме да чита мерну скалу и зна да одреди вредност најмањег подеока
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
Средњи ниво
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.2.1. Ученик/ученица уме да препозна убрзано kретање
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица уме да користи важније изведене јединице SI и зна њихове ознаке
ФИ.2.4.4. Ученик/ученица зна када мерења понављамо више пута
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица разуме и примењује основне математичке формулације односа изаконитости у физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по упутству


Напредни ниво
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно креће
ФИ.3.2.1. Ученик/ученица уме да примени односе између физичких величина које описују
равномерно променљиво праволинијско кретање
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом


Стандарди из области Сила и кретање (7.разред)

Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања – физика

СЕДМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Сила и кретање


Основни ниво
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.2.3. Ученик/ученица уме да израчуна средњу рзину, пређени пут или протекло време ако
су му познате друге две величине
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица уме да чита мерну скалу и зна да одреди вредност најмањег подеока
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
Средњи ниво
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.2.1. Ученик/ученица уме да препозна убрзано kретање
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица уме да користи важније изведене јединице SI и зна њихове ознаке
ФИ.2.4.4. Ученик/ученица зна када мерења понављамо више пута
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица разуме и примењује основне математичке формулације односа изаконитости у физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по упутству


Напредни ниво
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно креће
ФИ.3.2.1. Ученик/ученица уме да примени односе између физичких величина које описују
равномерно променљиво праволинијско кретање
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или експериментом


Стандарди - Кретање (6. разред)

Стандарди - Кретање

Основни ниво
ФИ.1.2.1. Ученик/ученица уме да препозна врсту кретања према облику путање
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.2.3. Ученик/ученица уме да израчуна средњу брзину, пређени пут или протекло време ако
су му познате друге две величине
Средњи ниво
ФИ.2.2.1. Ученик/ученица уме да препозна убрзано кретање
ФИ.2.2.2. Ученик/ученица зна шта је механичко кретање и које га физичке величине описују
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица разуме и примењује основне математичке формулације односа и
законитости у физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
Напредни ниво
ФИ.3.2.1. Ученик/ученица уме да примени односе између физичких величина које описују
равномерно променљиво праволинијско кретање
ФИ.3.2.3. Ученик/ученица зна како се мењају положај и брзина при осцилаторном кретању

Збирка питања и задатака из осцилација и таласа

Збирку задатака преузмите овде!