Образовни стандарди по
областима за краj обавезног образовања – физика
СЕДМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Сила и кретање
Основни ниво
|
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица
уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која
мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица уме да препозна равномерно
кретање
ФИ.1.2.3. Ученик/ученица
уме да израчуна средњу рзину, пређени пут или протекло време ако
су му познате друге две величине
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица
уме да чита мерну скалу и зна да одреди вредност најмањег подеока
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица поседује мануелне способности
потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица уме да се придржава основних
правила понашања у лабораторији
|
Средњи ниво
|
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица
разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.2.1. Ученик/ученица
уме да препозна убрзано kретање
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица
уме да користи важније изведене јединице SI и зна њихове ознаке
ФИ.2.4.4. Ученик/ученица
зна када мерења понављамо више пута
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица разуме и примењује основне
математичке формулације односа изаконитости у физици, нпр. директну и обрнуту
пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица
уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица уме да користи и интерпретира
табеларни и графички приказ зависности физичких величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица уме табеларно и графички да
прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица уме да врши једноставна
уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица уме да реализује експеримент по
упутству
|
Напредни ниво
|
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица
зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно
креће
ФИ.3.2.1. Ученик/ученица
уме да примени односе између физичких величина које описују
равномерно променљиво праволинијско кретање
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица уме да донесе релевантан
закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица уме да препозна питање на које
можемо да одговоримо посматрањем или експериментом
|
Нема коментара:
Постави коментар