Образовни стандарди по областима за краj обавезног образовања – физика
СЕДМИ РАЗРЕД
Наставна тема: Равнотежа
Основни ниво
|
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица
уме да препозна гравитациону силу и силу трења које делују на тела која
мирују или се крећу равномерно
ФИ.1.2.1. Ученик/ученица
уме да препозна врсту кретања према облику путање
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица
уме да препозна равномерно кретање
ФИ.1.4.2. уме да
препозна мерила и инструменте за мерење дужине, масе, запремине, температуре
и времена
ФИ.1.7.1. Ученик/ученица
поседује мануелне способности потребне за рад у лабораторији
ФИ.1.7.2. Ученик/ученица
уме да се придржава основних правила понашања у лабораторији
|
Средњи ниво
|
ФИ.2.1.1. Ученик/ученица
уме да препозна еластичну силу, силу потиска и особине инерције
ФИ.2.1.2. Ученик/ученица
зна основне особине гравитационе и еластичне силе и силе потиска
ФИ.2.1.3. Ученик/ученица
уме да препознаје када је полуга у стању равнотеже
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица
разуме како односи сила утичу на врсту кретања
ФИ.2.1.5. Ученик/ученица
разуме и примењује концепт густине
ФИ.2.1.6. Ученик/ученица
зна да хидростатички притисак зависи од висине стуба флуида
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица
уме да користи префиксе и претвара бројне вредности физичких величина из
једне јединице у другу, нпр. километре у метре
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица
разуме и примењује основне математичке формулације односа изаконитости у
физици, нпр. директну и обрнуту пропорционалност
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица
уме да препозна векторске физичке величине, нпр. брзину и силу
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица
уме да користи и интерпретира табеларни и графички приказ зависности физичких
величина
ФИ.2.7.1. Ученик/ученица
уме табеларно и графички да прикаже резултате посматрања или мерења
ФИ.2.7.2. Ученик/ученица
уме да врши једноставна уопштавања и систематизацију резултата
ФИ.2.7.3. Ученик/ученица
уме да реализује експеримент по упутству
|
Напредни ниво
|
ФИ.3.1.1. Ученик/ученица
разуме и примењује услове равнотеже полуге
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица
зна какав је однос сила које делују на тело које мирује или се равномерно
креће
ФИ.3.1.4. Ученик/ученица
разуме и примењује концепт притиска у флуидима
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица
зна шта је грешка мерења
ФИ.3.7.1. Ученик/ученица
уме да донесе релевантан закључак на основу резултата мерења
ФИ.3.7.2. Ученик/ученица
уме да препозна питање на које можемо да одговоримо посматрањем или
експериментом
|
Нема коментара:
Постави коментар